måndag 20 september 2010

Jag lever inte som jag lär....

I mitt förra blogginlägg så skrev jag om risker med att ladda ner en massa program och att "signa upp" sig på olika konton osv. Sedan märker jag att jag utsätter mig för alla de risker jag själv varnar för, genom att klicka på allt som kommer i min väg. Med lätt pulshöjning, klickar jag mig fram, har hundra olika sidor öppna och skickar dokument till höger och vänster (terroriserar bland annat en stackars kollega med olika tester). Jag vill liksom prova allt.

Nu tänker jag så här. Den här kursen får fungera som ett smörgåsbord. Jag får möjligheten att smaka på allt. Gå en vända till och tänka till kring vad som passar mig just nu och vilka delar jag vill "äta" mer av. Det gäller att inte bli stressad och mätt för fort helt enkelt. (Metaforerna haglar ;)

Delade dokument på webben är inget jag behöver just nu, eftersom jag redan har tillgång till det i vår lärplattform. Men, jag vet hur jag ska göra och om jag behöver det så kan jag utforska det mer.

Ser redan fram mot min "lediga fredag" då jag ägnar mig åt studierna och återigen kan klicka på "submit" och "ladda ner" för allt vad tygeln håller!!!

3 kommentarer:

  1. Förstår vad du menar! Känner mig superstressad av att se alla möjligheter som öppnar sig tack vare kursen men som jag inte riktigt hinner med att utforska... Har ändrat studietakten till 25% men det kommer att bli svårt att hinna med. Tror ändå att jag kommer att ha stor nytta av kursinnehållet, speciellt som vi har så många restriktioner på jobbet kopplat till Internet och programvaror - kursen är helt enkelt nödvändig för att hålla mig uppdaterad.

    Nu skall jag ägna mig åt min matlåda en stund för att sedan ta i tu med veckans blogg och skrivuppgift... :-) (Måste ha missat något förra veckan - termometern är oroväckande röd...?)

    SvaraRadera
  2. Min termometer är varnande gul och väntar på 2 inlämningsuppgifter...Vi får se hur det går. Jag pluggar också på 25 % så då verkar det som om vi kommer att följas åt :)Om jag når målet, vill säga.

    SvaraRadera
  3. Kul med en kurskamrat :) Nu är jag på g, det röda är borta, ser bara grönt och gult :D

    SvaraRadera