fredag 24 september 2010

Vad tycker jag om Flickr?


Jag har varit inne på Flickr förut och letat bilder, men har aldrig haft tålamod att göra det på riktigt. Åh vad bra det är att man i den här kursen tvingas att ha tålamod!

Min spontana reflektion är att det var väldigt enkelt att göra ett konto och ladda upp bilder. Kul att man kan placera fotona på kartan, även om det tog en halv evighet att zooma och hitta rätt!
Här är min Flickr sida:

http://www.flickr.com/photos/malousfoton/

Det som däremot tog tid var att hitta bilder som jag hade rätt att dela och lägga in här i min blogg. Jag höll nästan på att ge upp. Finns det inte någon funktion där bilder som man har rätt att dela, samlas?

Jag använder mycket bilder i mitt arbete. I Fronter bygger jag kursrum och har bilder för att förstärka budskapen och lätta upp i kursavsnitten. Jag hoppas att Flickr kan bli till hjälp framöver, nu när jag vet hur det funkar. Fram till nu har jag använt mig av bla. Multimediabyråns arkiv och fotofinnaren och nya alternativ som Flickr är välkommet.

Ännu fler konton. Ännu fler möjligheter. Men det är kul!


Bildkälla: Från Flickr. By @rild
Arild Storaas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar